lundi 19 janvier 2015

Tampa, de Alissa Nutting

J'ai lu Tampa, de Alissa Nutting.


J'ai reçu ce livre pour Noël, après l'avoir découvert par hasard sur le site bookdepository.

Quatrième de couverture: Celeste Price is an eight-grade english teacher in suburban Tampa. She is attractive. She drives a red Corvette. Her husband, Ford, is rich, square-jawed and devoted to her. But Celeste has a secret. She has a singular sexual obsession - fourteen-year-old boys. It's a craving she pursues with sociopathic meticulousness and forethought. Within weeks of her first term at a new school, Celeste has lured the charmingly modest Jack Patrick into her web - car rides after dark, zendezvous at Jack's house while his single father works the late shift, and body-slamming encoutners in Celeste's empty classroom between periods. It is bliss.
Celeste must constantly contront the forces threatening their affaire - the perpetual risk of exposure, Jack's father's own attraction to her, and the ticking clock as Jack leaves innocent boyhood behind. But the insatiable Celeste is remorseless. She decieves everyone, is close to no one and cares little for anything but her own pleasure.

Tampa est un roman surprenant, d'un genre unique que je n'avais encore jamais lu. Il rappelle Lolita, de Nabokov, mais avec un personnage principal féminin. En effet, je n'avais encore jamais lu de livre dont la narratrice est une pédophile, car tel est le mot pour décrire Celeste.

Ce livre est très bien écris, le vocabulaire m'a beaucoup plus et les phrases s'enchainent simplement.

Celeste est perverse, certains passages décrivant ses fantasmes et ses rêveries m'ont choqués, car je ne les aurais jamais imaginé moi même. Ce livre est surprenant, j'ai apprécié cette lecture même si j'aurais bien du mal à la recommander pour qui que ce soit !

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire